Aanmelden    Registreren
  • Auteur
    Bericht

Olstgracht 63, Dokbua

Berichtdoor JanT » 23 Nov 2012 00:34

Dokbua Thai Massage
Olstgracht 63
1315 BH Almere
Tel: 06-33987997

- Website

Openingstijden: maandag t/m vrijdag 10:30 - 20:00, zaterdag 10:30 - 18:00, zondag gesloten.
Een afspraak maken is niet noodzakelijk maar wordt wel aangeraden.

Prijzen: €35 per 45 min., €45 per 60 min., €85 per 120 min.

"Na inspanning is het tijd voor ontspanning"

KwanjaiAlmere.PNG

Edit Jira 20.11.16: naam salon definitief aangepast van Kwanjai naar Dokbua.

0243
JanT

Re: Olstgracht 63, Kwanjai Thai

Berichtdoor Herris » 20 Sep 2015 19:54

Is iemand van dit forum hier wel eens geweest? Deze zaak is een paar jaar geleden overgenomen door de zeer sympathieke Ni die ik kende van een aantal salons in Amsterdam (oa Xixi). Ze wilde destijds weg uit de drukte en een kleine serieuze zaak runnen, daarna nooit meer gezien. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze zaak nu draait? Misschien ga ik er de komende tijd dan wel eens langs.
Massaasj?
Gebruikers-avatar
Herris

Berichtdoor Lex » 27 Feb 2016 16:04

Had deze week behoefte aan wat steviger dan een chinese massage en heb dankzij dit forum deze salon uitgekozen.

Het ligt aan de rand van het centrumgebied, een kleine wandeling vanaf het station of de borden van parkeergarage flevo garage volgen. Je kunt beneden aan bellen en dat spreekt men je toe via de intercom. Als je zoals ik op de bonnefooi gegaan bent dan moet je dus op straat vragen of ze nu tijd hebben voor een massage. Het is niet retedruk bij de gracht maar van te voren bellen voor een afspraak is misschien wel het best.

Ik werd toegelaten, moest een paar deuren door en een paar trappen op en kwam binnen. Een van de twee dames was aan het koken, en de ander begeleide me naar de kamer linksachter. Als je binnenkomt heb je rechts ook nog een plateau met een aantal matrassen op de grond. Verder was er ook nog een woonkamertje. Al met al een normale huiselijke entourage met hier en daar wat slordig en/of achterstallig onderhoud en vooral thaise decoratie.

Maar we komen natuurlijk voor de massage. Die was prima. Mijn masseuse heet Joy of Toy, en vriendelijke dame met een paar mooie rondingen qua figuur. Humor heeft ze ook. Nadat ik verteld had regelmatig in Amsterdam een chinese of thaise massage te nemen en het gesprek kwam op de vele sluitingen daar met de beruchte lamp kwam het gesprek op happy endings. Ik gaf aan dat ik happy endings prima zelf kan, terwijl ze bezig was mijn schouders los te maken. Het grapje van haar dat dan misschien mijn armen/schouders en bovenrug daarom zo vast zaten kon ik hartelijk om lachen. :lol: ben dit soort directheid eigenlijk niet gewend van aziaten :P maar qua service is het wel aziatisch goed. Ze ging bv vanwege mijn lengte een wat grotere handdoek halen (die ook nog verwarmd was) voor aanvang van de massage en je krijgt wat te drinken aangeboden bij binnenkomst.

Door mijn bovenstaande opmerking kreeg ze blijkbaar de indruk dat ik nogal op de centen ben want ze was behoorlijk verbaasd toen ik aangaf dat ze het wisselgeld mocht houden. De gevraagde prijs van 45 euro voor een uur maakt het voor mij voor herhaling vatbaar als ik in de buurt ben.

Ik was nog benieuwd of de andere persoon de door Herris genoemde Ni was maar het is me ontschoten om te vragen bij het verlaten van het pand. :oops:
Lex

Berichtdoor Herris » 28 Feb 2016 22:22

Lex schreef:Ik was nog benieuwd of de andere persoon de door Herris genoemde Ni was maar het is me ontschoten om te vragen bij het verlaten van het pand. :oops:

Mooie recensie! Dat herinnert me eraan om hier inderdaad eens snel langs te gaan.
Massaasj?
Gebruikers-avatar
Herris

Re: Olstgracht 63, Kwanjai / Dokbua

Berichtdoor Jira Kotinny » 05 Jun 2016 13:27

Sinds begin juni is een nieuwe zaak genaamd Dokbua Thai Massage gevestigd op hetzelfde adres als de al zes jaar oude salon Kwanjai.
Beiden hebben een afzonderlijke website maar adverteren wel met dezelfde openingstijden, prijzen en telefoonnummer.
Het lijkt een samenwerkingsverband dus Kwanjai en Dokbua staan hier nu ook in één draadje vermeld.
Veni, Vidi, Vici...en Voeci
Gebruikers-avatar
Jira Kotinny

Berichtdoor Lex » 09 Jun 2016 22:16

Ben hier weer eens geweest. Zelfde masseuse als vorige keer. Ze wist nog dingen te herinneren waar we over gepraat hebben tijdens de vorige massage. Deze keer een wat hardere massage gehad. Op de matten gelijk rechts als je binnenkomt. Nette afscheiding en heerlijk ruim.

Wat me de vorige keer op viel en nu weer is haar humor, de grapjes waarmee ze me weet te ontspannen. De massage is prima maar als een masseuse een aangenaam persoon blijkt ontspant niet alleen je lichaam maar ook je geest. Drankje vooraf en achteraf. Prima prijs. Als de gelegenheid zich voor doet ga ik weer.
Lex

Berichtdoor guilty » 20 Nov 2016 17:10

Hier aan de Olstgracht in Almere heb ik me een paar keer laten masseren.
Wat ik begrepen heb is de salon iets meer dan een half jaar geleden overgenomen door de huidige eigenares, die zich Lisa noemt.
Zij is halverwege de veertig, slank en spreekt behoorlijk Nederlands.
De door Herris genoemde masseuse Ni is blijkbaar alweer vertrokken.

Een andere dame die mij hier ook wel eens gemasseerd heeft heet Dow (of Dau, Thais voor ster).
Zij lijkt mij iets jonger, is wat gezetter en ik vond haar iets afstandelijker.

Beide dames masseren uitstekend, het is niet alleen maar het verdelen van de olie, maar zij weten de gevoelige plekjes te vinden.
Ik heb wel eens horen klagen dat het zo stil was, maar ook meegemaakt dat iemand die beneden aanbelde door de intercom te horen kreeg dat hij over drie kwartier maar terug moest komen omdat ze bezig waren.
Even van te voren bellen kan dat voorkomen.
kid teung mak mak
Gebruikers-avatar
guilty

Re: Olstgracht 63, Dokbua

Berichtdoor Jira Kotinny » 20 Nov 2016 21:41

guilty schreef:Wat ik begrepen heb is de salon iets meer dan een half jaar geleden overgenomen door de huidige eigenares, die zich Lisa noemt.

Bedankt voor deze bevestiging.
De website van het oude Kwanjai Thai is nu ook verdwenen dus dit draadje gaat vanaf nu dan alleen verder onder de nieuwe naam Dokbua.
Veni, Vidi, Vici...en Voeci
Gebruikers-avatar
Jira Kotinny

Berichtdoor Lex » 30 Mrt 2017 13:09

Kom hier zo (heel) af en toe. Nog steeds dezelfde masseuse. Nog steeds prima voor een ordentelijke ontspanningsmassage. Altijd drankje vooraf en tegenwoordig ook een verwarmd matras.

Op veel andere adressen in Almere vragen ze tegenwoordig ook 45 euro per uur, merkte ik toen ik me vooraf aan het orienteren was. Dus waar ze vroeger iets aan de dure kant waren is dat nu ook redelijk gemiddeld qua prijsstelling.
Lex

Berichtdoor guilty » 22 Jul 2017 12:16

Me hier onlangs weer laten masseren.
Het viel me op dat Lisa (de eigenaresse) alleen was en er dus geen keuze gemaakt kon worden.
Voor mij geen probleem, want Lisa is een prima masseuse, niet alleen met de olie, maar ook met het beoefenen van de originele Thaise methode.

Bij het rekken en strekken moest ik haar regelmatig afremmen met de mededeling dat ik geen soepel Aziatisch lichaam heb, maar een 'oude' stramme Europeaan ben, die liever geen blessures oploopt.
Als ik vaker langskwam zou mijn lichaam vanzelf wat soepeler worden, was haar reactie.
kid teung mak mak
Gebruikers-avatar
guilty

Berichtdoor har1967 » 05 Jan 2018 17:16

Omdat ik in het centrum moest zijn voor een boodschap, dacht ik dan is de Olstgracht niet ver weg om even voor een massage te gaan. Mijn eerste keer daar. Ik had voor de zekerheid een afspraak gemaakt. Beneden bij het flatgebouwtje aanbellen en de deur werd opengedaan. Via een trapje in het portaal op naar boven en dan zie je de deur van de massagesalon al half open staan. Ik werd begroet door Oe (vroeger gewerkt bij Sawatsdee in Almere). Je komt binnen in een knus typische Thais appartementje. Aan de rechterkant massageplekken afgescheiden door gordijnen en achterin nog 2 massagekamers. 1 met een deur en een ander met 2 houten deuren. Ik mocht in de kamer met de houten deuren. Het was al lekker warm binnen. Ik wilde eerst wel douchen. Douchen kan in de andere kamer. Bij het betreden van de douche kon ik het lichtknopje niet vinden. Oe en een andere Thaise dame (die normaal niet masseert) waren lang aan het zoeken naar het knopje, maar konden niets vinden. Ze belde de eigenaresse van de salon en uiteindelijk bleek er een trekkoord te zijn waarmee het licht aan ging. De douche was lekker.
Ik kreeg nog wat drinken aangeboden. Onderbroekloos mocht ik op het massagebed plaats nemen, waarna een heerlijke stevige, op zijn tijd ontspannend massage van 1,5 uur plaatsvond. Het was zeker geen preutse massage. De billen, liezen en binnenkant van de benen werden goed meegenomen. Omdat het zo lekker was heb ik nog een half uur erbij aangeplakt. 2 uur voor 90 euro. Na afloop nog even douchen en kletsen. Daarna kwam de eigenaresse van de salon ook binnen. Leuke vrouw. Ik weet haar naam niet.
Het is zeker een salon om voor terug te komen. Dus als ik in de buurt ben en ik heb tijd dan wip ik nog eens langs.
har1967

Berichtdoor Herris » 10 Mrt 2018 14:13

Pas geleden ben ik hier eens aanbeland. De salon is behoorlijk verborgen, er is weinig tot niets van te zien vanaf de straatkant. Ook wat kleiner dan ik had ingeschat maar dat terzijde.

In ieder geval, ik ontving een uur goede massage van een iets oudere Thaise dame. Lekker stevige grepen afgewisseld met lange halen, prima. Wel met behoorlijk wat olie maar er was een aangrenzende douche dus dat was geen probleem. Lekker warm kamertje, verwarmd matras ook, zachte oosterse muziek en een kopje thee erbij, allemaal prima verzorgd hier :D Als ik nog eens in de buurt ben het overwegen waard om weer langs te gaan.
Massaasj?
Gebruikers-avatar
Herris

Berichtdoor Herris » 24 Mei 2018 17:31

Een paar weken geleden ben ik hier weer eens aanbeland. Eigenares Lisa bleek alleen te zijn, dus ook mijn masseuse. Geen straf moet ik zeggen, ik kende haar nog niet maar ze bleek een aardige en vlotte dame te zijn die wel van aanpakken weet. Ik kon plaatsnemen op een ruim matras in de open ruimte, alleen afgescheiden van de entree door een aantal kamerschermen. Op mijn verzoek werd de oliemassage stevig op de rug en medium op de rest van het lichaam uitgevoerd. Aan het einde afgesloten met de bekende strekbewegingen om het bovenlichaam wat op te rekken.

Prima uurtje eigenlijk. Niet alleen de massage was ruim voldoende maar het vriendelijke gezelschap ook, dat is toch een pluspunt. Na wat water en een snelle douche achterin de salon liep ik soepel het zonnetje weer tegemoet.
Massaasj?
Gebruikers-avatar
Herris

Berichtdoor Puffer » 19 Sep 2018 23:25

Ik was hier een paar weken geleden.

De inrichting mag wel een upgrade hebben. Het verbaast me dat ik dat hier nauwelijks hoor.
Wel schoon was mijn indruk.
De olie-massage was onvoldoende.
De masseuse was aardig en gezellig, maar het begon allemaal een beetje te vervelen.
Douchen (gratis) ging van mijn tijd af.
Dus ik was precies 60 minuten later weer buiten.
Puffer

Berichtdoor massage » 22 Sep 2018 22:16

Deze week weer Lisa bezocht. Ze besteedt juist wel aandacht aan je. Een heerlijke massage gehad. Je kunt gewoon aangeven wat je wilt. Hard, medium, zacht, mix ...
Bovendien een aardige masseuse. Kom gauw weer.
massage

Volgende

Terug naar Almere